Direktlänk till inlägg 5 juli 2016

första tiden hemma

Av Bekka - 5 juli 2016 23:26

Äntligen hemma

Att komma hem efter en förlossning och en förjävlig tid på patient hotellet är en såååå otroligt skön känsla.

Att sova i sin egen säng

  • Att äta sin egen mat
  • Att bara vara jag utan att någon stå över axeln och "tittar ner på en"
  •   OCH det bästa av allt att vara en familj för första gången på riktigt i sin miljö!   

Då vår son är det första barnet i våran släkt så va våra familjer där med en gång när vi kom hem.

Alla ville ju "bebis gosa", ta bilder och gratta oss. 

min svärmor började till och med tjata om att hon tyckte att vi skulle skaffa en till.

EN TILL??? 

vi fick barn för 3 dagar sedan?! Jag kan inte äns sitta som en normal människa (kanske inte så konstigt)

Sex va det absolut sista jag hade i tanken!



  

IaIallafall, dagarna gick det blev väldigt många vakna nätter, han skrek 8 timmar i stäck på nätterna, och jag fick flytta ut på soffan då min sambo hade börjat jobba. 

Vi tog detta med våran BVC sköterska och hon tipsade om miniform och mag massage, men inget hjälpte.

Hon va ganska snabb och "säker" på att han hade kolik. Så detta va något vi skulle leva med ett tag.


Nu i efterhand vet vi att det inte va kolik utan det visade sig 7 veckor efter av våran nya BVC att han är mjölkproteins allergiker!

Finns inga ord som kan beskriva hur illa jag tycker om denna sköterska idag, mer om detta i senare inlägg  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

BVC

Av Bekka - 6 juli 2016 06:39

Första hembesöket av våran förra bvc sköterska va hur positiva som helst. Hon förstod vilka problem vi hade haft med amningen och "klandrade" mig inte på något sätt. Min lille plutt hade början till gulsot när han föddes så detta va något hon kol...

Av Bekka - 15 maj 2016 22:35


vi kom upp till BB med min lilla skrutt och livet lekte, jag mådde bra efter allt min kropp varit med om och jag har aldrig älskat någon så mycket som nu.   Jag hade ställt in mig från första början att jag ville amma, att vara en av dom mammorna...

Av Bekka - 14 maj 2016 11:06

Jag gick över 14 dagar med min son,   så 1 februari ringde jag till förlossningen för att bli igångsatt.  Jag fick en tid dagen efter kl 10. En sjuk känsla när man tog bussen till förlossningen och mådde hur bra som helst. Jag hade nog haft den p...

Av Bekka - 13 maj 2016 18:50

Tänkte skriva av mig om hur min berättelse om att ha barn ha varit. Jag vet att detta har hänt många så jag vill visa er att ni INTE är ensamma.   Min berättelse kommer handla om BBs syn när det gäller amning om att man skriker på hjälp på BVC me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards