Direktlänk till inlägg 6 juli 2016

BVC

Av Bekka - 6 juli 2016 06:39

Första hembesöket av våran förra bvc sköterska va hur positiva som helst.

Hon förstod vilka problem vi hade haft med amningen och "klandrade" mig inte på något sätt.

Min lille plutt hade början till gulsot när han föddes så detta va något hon kollade väldigt noga tills det hade försvunnit.

Hon verkade vara intresserad av att lära känna mig och min sambo.


Men som sagt ju äldre han blev ju mer skrek han.

Inte bara vanligt bebis skrik utan skrek i ren förtvivlan. Han hade ont, han krampade och inte bara en stund utan FLERA timmar. Han grät konstant i ca 6-9 timmar varje natt. Vilket krossar både ett mamma hjärta och ett pappa hjärta.   

Vi bytade olika ersättningar till honom men inget fungerade. 

Detta va något jag drog upp på VARJE bvc möte men Hanna (bvc sköterskan) tipsade om magmassage, hörfortfarande hennes gnäll och tjat om "sol och måne". Villket inte hjälpte på plutten. Hon tipsade om miniform vilket inte häller fungerade. Hon konstaterade att han led av kolik och att detta kommer att växa bort med tiden. Så det va att fortsätta med kolik massage som inte fungerar, det va att fortsätta med olika kolik ställningar som inte fungerade.


Man känner sig så sjukt liten som förälder när ingen lyssna, fanns det inget annat man kan göra? Varför får man ingen information om vad kolik faktiskt är i dagens läge? Det är la fan inte meningen att man ska bli tvungen att googla alla svaren för att bvc och sjukvården ger lulliga svar!!!!!!???!!!



 
 
mammamuxpux

mammamuxpux

6 juli 2016 20:31

jag känner i mig, för min son när han ännu drack modersmjölk & ersättning så fick han jätte ont i magen och sa det till våran sköterska ¨på bvc.
Och som rekomedera nutriagem lgg som var utan vissa produkter som vanliga ersättningen har, som hjälpte honom.
Så det är mitt tips för det låter som det som min son hade.
Men hör för dig med din bvc.

http://mammamuxpux.bloggplatsen.se

Bekka

17 juli 2016 22:37

Idag går han på nutramigen lgg och må hur bra som helst!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bekka - 5 juli 2016 23:26

Äntligen hemma Att komma hem efter en förlossning och en förjävlig tid på patient hotellet är en såååå otroligt skön känsla. Att sova i sin egen säng Att äta sin egen mat Att bara vara jag utan att någon stå över axeln och "tittar ner på en"...

Av Bekka - 15 maj 2016 22:35


vi kom upp till BB med min lilla skrutt och livet lekte, jag mådde bra efter allt min kropp varit med om och jag har aldrig älskat någon så mycket som nu.   Jag hade ställt in mig från första början att jag ville amma, att vara en av dom mammorna...

Av Bekka - 14 maj 2016 11:06

Jag gick över 14 dagar med min son,   så 1 februari ringde jag till förlossningen för att bli igångsatt.  Jag fick en tid dagen efter kl 10. En sjuk känsla när man tog bussen till förlossningen och mådde hur bra som helst. Jag hade nog haft den p...

Av Bekka - 13 maj 2016 18:50

Tänkte skriva av mig om hur min berättelse om att ha barn ha varit. Jag vet att detta har hänt många så jag vill visa er att ni INTE är ensamma.   Min berättelse kommer handla om BBs syn när det gäller amning om att man skriker på hjälp på BVC me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards